Monday, October 18, 2010

Tak Tahu Nak Kata Apa...

"If I should die tonight and the reason remains unknown, tell not the whole world, but the one I love that I died of a broken heart, not because he loved me too little but because I loved him too much."


Recently kalau orang yang *alert* Facebook aku,mesti akan perasan ayat *Heart-broken* aku. Aku ingat orang tak nak peduli. Tiba-tiba masuk hari ni, dah 2 orang tanya in private kenapa dengan aku. Erm... Aku pun tak tahu nak kata apa.


Hati ni sebenarnya dah LOST lama dah. Tak pasti, tak yakin, gusar, takut, serabut, benci dan yang terakhir... Sayang. Sayang untuk memutuskan apa yang dah terjadi. Sayang untuk melepaskan. Sayang untuk menyakiti. Sayang dia.. Sangat sayang...


Dan sangat benci kepada diri sendiri kerana selalu sakitkan hati sendiri. Kesian hati saya tau. Dah terlalu banyak sabar, memendam rasa. Serius sangat sakit. Satu sebab tak boleh nak cerita kat orang lain, apa yang sebenarnya tersirat dan tersurat. Satu lagi sebab satu-satunya yang tahu ialah orang yang buat kita sakit tu.


Sekarang ni banyak sangat menangis. Banyak sangat cakap benda yang *merapek*. Banyak sangat mengungkit benda yang dah jadi. Macam menyalahkan *takdir* DIA pula. Kan tak elok tu? Sikit-sikit cakap, "kalaulah waktu boleh diundur." Apa kes? (Ok. mood emo dah muncul sikit. Astagfirullah.)


Satu lagi. Sangat malu dengan DIA. Siang tadi dah menangis kat Aina dan Aina pujuk dengan satu kata-kata yang cukup menyentuh hati. Dia kata, "Ada orang lagi buat jahat daripada kau. Allah tu bagi peluang berkali-kali. Tapi orang nampak macam sekali je."


Peluang yang berkali-kali itu selalu aku sia-siakan. Aku pun tak faham, kenapa aku jadi macam ni? Kenapa teruk sangat aku ni? Kadang-kadang rasa nak keluar terus daripada dunia ni. Tapi boleh ke aku selamat di dunia lagi satu tu? Azab di sana tu mesti lagi besar. Kalau azab kat dunia ni aku dah mengeluh berjuta kali. Kat sana nanti, tak tahulah.


Aku juga sangat kecewa dengan diri aku. Selalu tangguh untuk buat benda baik. Kalau buat jahat tu, laju je aku. Ish. Teruk betullah aku ni kan? Siapa boleh tolong *basuh* aku? Aku sangat rindu kawan-kawan aku kat UIA. Terutama mereka yang sanggup mendengar dan memberi nasihat. Bukan yang dengar, tapi lepas tu, tabur masalah balik kat aku. Memang tak suka orang macam tu.


Aku sangat letih. LOST. Hilang arah. Dah berapa bulan ni, aku stuck. Hanya sebab aku tak berjaya nak hampiri matlamat aku yang satu ni, benda-benda lain tak dapat cover. Memang sangat sakit hati! Aku menyesal kerana aku silap percaturan hidup. Aku dah rancang elok-elok, jumpa dia, buatkan aku sesak! 


Nafasku sesak.
Hela yang terhenti.
Kepayahan meneruskan langkah.
Kepedihan yang menghambur air mata.
Kesetiaan yang memakan diri.
Kejujuran yang sudah tipis.
Kesakitan yang menyerang jiwa.
Kekosongan yang sunyi daripada bahagia.
Kebencian yang ingin membunuh!
Persoalan yang menyulitkan benak.
Bertubi-tubi soalan.
Kenapa dan kenapa?
Jawapan tiada.
Hanya maaf. Konon.
Menyerah kalah mudah.
Menabur janji mudah.
Merobek hati mudah.
Tapi mengubat?
Tak mampu dan tak mahu.
Hanya tahu lari daripada tanggungjawab.
Hanya mahu lepas daripada beban.
Hanya pastikan diri selamat daripada bahaya.
Seorang diri.
Tinggalkan aku.
Sesak. Nafas untuk kuhela....





No comments:

Post a Comment

Oh,anda sangat comel bila anda tinggalkan pesanan!