Monday, October 4, 2010

MENGELUH~~


Hidup ni kalau tak mengeluh dalam sehari tak boleh ke?

Benda pertama aku mengeluh hari ni. Aku selsema. Kerja tak siap lagi. Malam tadi bangun-tidur-bangun-tidur check 3D aku tengah render kat PC. Satu 3D view dekat2 jam gakla render. Adeh. Lepas tu pagi-pagi masa nak buat kerja- Layout Plan aku selsema lagi. Tapi untuk menjadi positif, Selsema tu kan *ujian Allah s.w.t.* untuk kita? Dia nak ampunkan dosa, kenalah terima dengan Redha. Jadi kenapa mengeluh?

Kedua, aku mengeluh sebab nak kena jumpa client. Cuak gak bila ada client orang kaya ni. Lepas tu nak kena bawa laptop bos yang harga RM5000 tu. (Bos yang beritahu. Risau sebab baru-baru ni wife dia punya laptop hilang, orang *kopak bonet*) Nak isi minyak pun cuak, kot-kot ada orang tiba-tiba *terkam* buka kereta, ambil laptop. Naya je. Dahla aku sorang-sorang. Dalam kereta masa drive, selsema tak hilang lagi. Doa banyak-banyak, janganlah bersin atau ada air keluar dari hidung ke apa...Haha. Tak suka pula aku cakap kotor ni...Sampai area rumah client, sempat bergaduh dengan *guard* lagi sebab aku lupa nombor rumah. Tapi aku ingat rumah yang mana. Maka guard yang *bangsanya* tidak kuketahui itu mengiringi kereta aku sampai ke hadapan rumah client yang kosong. (aku ni mcm VIP la, ada pengiring masuk area rumah orang. =P) Tunggu client dalam 15 minit camtu, mereka datang. Bincang sikit-sikit, balik. Ok je kan? Tapi aku mengeluh camtu, buat apa? Ish!

Area rumah *clients* aku (Sebab ada dua orang client aku pegang di situ)

Sampai ofis sekarang, berada di tahap mengantuk petala ke-5. Tengah tahan mengantuk inilah, aku taip blog ni. Aku mengeluh lagi. Sebab aku mengantuk. Mata. Tolonglah mata...

Ok.. Nak pergi solat Asar. Dan kalau terlelap tu, maafkanlah aku yang tidur selepas asar ini. Huhu~~

No comments:

Post a Comment

Oh,anda sangat comel bila anda tinggalkan pesanan!