Sunday, November 21, 2010

LEGO Land

Salah satu daripada impian aku (No 13) ialah membeli set LEGO. Aku memang bercita-cita sangat nak beli banyak-banyak set LEGO lepas tu buat macam satu *bandar LEGO* yang terdiri daripada pelbagai bangunan dan tempat. Mesti seronok kan? Masa kecik, aku ni kira beruntung sebab berpeluang main permainan ni. Mungkin sebab main LEGO nila, aku terpengaruh nak jadi Interior Designer. Kot.


Dulu ayah aku rajin belikan set LEGO yang terdiri daripada cubes kecil yang berwarna-warni. Bila disambungkan atau dicantumkan jadilah objek atau benda, macam rumah, kereta, perabot, etc. Aku dengan adik-beradik aku bila main, mesti nak berebut sebab bendanya sikit je. Haha. Tapi ayah aku yang *kaya-raya* masa tu belilah juga set-set LEGO yang lain. Contohnya set restoran macam ni. Aku search internet, boleh pula jumpa. Sebijik sama!


*Oh, sangat sama design restoran ni!*



*Karektor-karektor yang ada. Makin ramai, makin best.*


*Pokok ni pun pernah ada. Oh, burung tu. (Rasanya burung tu paling awal hilang. Haha)*

Oh, serius sama set LEGO ni! (Sekarang dah tak tahu katne. Sedih.) Sangat rindu main benda ni. Sebenarnya aku nak beritahu juga kat ibu bapa yang berkemampuan, memang elok belikan permainan untuk anak-anak ni. Contohnya macam LEGO ni. Sebabnya, permainan yang anak-anak main ni, boleh bantu perkembangan minda mereka. Contohnya main Scrabble atau Sahibba, yang membantu menajamkan pengetahuan bahasa anak-anak dalam membentuk perkataan. Aku sejak main Scrabble ni memang banyak belajar perkataan baru. Permainan-permainan lain macam Chess, Monopoly, atau board games yang lain pun bagus juga. Kalau permainan macam PS3 pun ada kebaikan juga kadang-kadang. Bila tengok efek grafik dalam game tu, boleh buat budak-budak jadi kreatif juga sebenarnya.  


*Set LEGO dari China*

Actually, ibu bapa tak semestinya beli permainan yang mahal-mahal. Cukup untuk mengasah minda anak-anak daripada kecil, bagi mereka jadi kreatif dan bijak dalam menyelesaikan masalah. Aku cakap berdasarkan pengalaman, mak ayah aku yang memang tak kedekut belikan kami permainan. Mainan daripada pasar malam pun takde hal. Hasilnya, alhamdulillah, 5 orang daripada 6 orang adik-beradik aku, semua masuk universiti. Sebab kami 6 orang adik-beradik, semua *addicted* main game. Lagi-lagi game kat Facebook. Haha.

Ok, panjang pula bebel. Kat bawah ni, aku tunjukkan koleksi set LEGO  yang aku search gambar kat internet. (Of course bukan saya punya!) Doakan satu hari nanti aku dapat beli set LEGO yang banyak ni! 


*Bandar LEGO*


*Bandar LEGO yang pesat membangun*


*FUTURAMA LEGO*


*Set LEGO kereta api*


*Stadium JEPUN! Ramainya Penonton!*


*Aik? Manchester City je? Manchester United takde? =(*


*Kolam renang pun ada*

Info lagi banyak pergilah ke:



No comments:

Post a Comment

Oh,anda sangat comel bila anda tinggalkan pesanan!