Thursday, February 10, 2011

Kerja.Duit.Rezeki & Dilema


Kerja
Aku pilih kerja ni sebab aku minat.
Aku kerja kat sini sebab bos *baik* kot.
Aku kerja kat sini sebab tak *stress* macam tempat kerja lama
Aku kerja sini nak cari rezeki, nak cari duit nak kahwin cepat..
Aku kerja sini sebab suka design rumah orang...

Duit
Takde duit tak boleh kahwin
Takde duit tak boleh bayar duit kereta
Takde duit tak boleh bayar hutang
Takde duit tak boleh beli rumah
Takde duit, tak boleh buat apa-apa...



Rezeki
Rezeki ada kat mana-mana
Rezeki Allah s.w.t. yang bagi, bukan manusia...
Rezeki itu boleh bertambah bila adanya usaha..
Rezeki itu ujian, bila bertambah kena bersyukur. Bila berkurang kena redha.


Dilema
Kena buat solat Istikharah la macam ni..
Kena tanya pendapat ramai orang...
Kena buat pilihan terbaik..
Kena tunggu lagi ke?



P/s: Tadi orang dari KLMU (Kuala Lumpur Metropolitan University College) call suruh datang interview untuk position Lecturer ID. Malangnya aku terpaksa tolak sebab dia nak lecturer full time sedangkan aku apply for part time. Sekarang hati dah tak sedap sebab tolak peluang. 

7 comments:

  1. ezd, baek pikir betul2....
    namr

    ReplyDelete
  2. @Miecyber
    Hobi dan minat dua benda yg berbeza..hobi bnda yg nak dibuat hr2..minat,benda yg suka buat..tapi soal skrg ialah income drp kerja..uiks

    @namr
    ko suruh aku pk..tp tak tlg fikirkan?uiks

    ReplyDelete
  3. salam.. nak tnye..
    awk keja jd interior desgner ke??
    bleh x bgtw, kalo nk jd interior desgner nak kne ambik kos ape??
    kalo SPM, subjek ape yg dyorg tgk kalo nak apply kos nih..

    sbb aritu, Shark ade g skolah, ade group member dlm LDK tu tnye, cmne nak jd interior dsgner, sbb skrg dy ambik akaun mse spm~

    hope, bleh tlg dy r bgtw the path utk dy ikut to be an interior designer~ Terimakasih

    ReplyDelete
  4. pekate aira try pegi interview tu dulu...kalo dpt rasanya nt leh wat projek sndiri pulak..

    ReplyDelete
  5. @SHaRKFiQ SSM
    Nak jd ID ambil course Interior Designla..nnti I pm u..

    @d_la
    takleh nak g la..sbb sabtu pun kerja..lagi satu klu dpt kerja ngan kolej tu,kn stuck kat KL.thn dpn nak g Melaka.huhu

    ReplyDelete

Oh,anda sangat comel bila anda tinggalkan pesanan!