Wednesday, June 21, 2017

Kabinet Dapur Alam Impian, Shah Alam


Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua pembaca blog yang rajin singgah di blog saya. Kali ini saya akan kongsikan rekaan kabinet dapur di rumah pelanggan Ilusi Hafiezd Design di Alam Impian, Shah Alam.

Untuk pengetahuan semua, pada awalnya pelanggan kami hanya mahu menggunakan khidmat dekorasi kami sahaja. Untuk kabinet dapur, beliau mahu menggunakan khidmat daripada sebuah syarikat kabinet dapur terkenal. Namun kami menawarkan diri untuk membantu beliau membuat perbandingan harga dengan membawa beliau ke pameran hiasan dalaman supaya minda beliau lebih terbuka dengan harga dan material yang jauh lebih murah dan berkualiti sehingga beliau langsung berminat dengan khidmat rekaan dalaman kami.


*Ruang dapur asal sebelum diubahsuai*

Selain membuat rekaan yang lebih kompak dan menarik, harga kabinet dapur yang kami tawarkan jauh lebih murah berbanding syarikat tersebut. Material yang kami gunakan untuk kabinet dapur ini ialah melamine dan acrylic untuk bahagian pintu, quartz stone untuk counter top dan decorative tiles untuk dinding dapur. Walaupun ruang dapur ini kecil namun rekaannya masih nampak elegan dan menarik disebabkan pembuatan kabinetnya kemas dan teliti, betul tak?


 *Material Pintu- Melamine & Acrylic, Counter Top- Quartz Stone & Backsplash - Decorative Tiles*

 *Tall Oven, Fridge Cabinet & Breakfast Table*

*Ruang memasak yang kompak & praktikal*

Kami juga membantu beliau menguruskan proses pembuatan kabinet, penambahan power point, ubah kedudukan paip (perlu diubah kerana sink yang baru dibeli lebih dalam berbanding yang sedia ada), pemasangan wall tiles, pemasangan lampu dan banyak lagi.


*Aksesori Dapur - Tandem*

*Aksesori Dapur - Pull-out Tray*

*Aksesori Dapur - Dishrack*

*Eubiq System*

Pelanggan kami tidak perlu pening kepala untuk menguruskan keseluruhan proses renovasi seorang diri apabila menggunakan khidmat Pereka Dalaman seperti kami. Beliau tak perlu bergegas ke site untuk membuka pintu, memantau setiap kerja kontraktor yang berbeza-beza di site dan tak perlu merancang sendiri susun atur dapur kerana kami telah membantu beliau menyediakan lukisan 2D dan 3D untuk dapur beliau sendiri.




*Lukisan 2D*

Untuk pengetahuan semua, lukisan 2D dan 3D ini adalah sangat penting dalam proses pembuatan kabinet dapur. Lukisan 2D yang pereka dalaman hasilkan dapat memberitahu ukuran penuh sebuah dapur, material yang digunakan, saiz barangan elektrik seperti peti sejuk, oven dan microwave, aksesori dapur, kedudukan power point dan banyak lagi. Lukisan 3D pula memudahkan pelanggan melihat idea rekaan sesebuah ruang dengan lebih jelas sebelum proses renovasi sesebuah ruang dilakukan. Pelanggan dapat melihat warna material yang digunakan, pencahayaan dalam ruang selain susun atur kabinet dalam ruang itu sendiri.



*Lukisan 3D / 3D Visuals*

Hasilnya, dengan kos konsultansi dan lukisan satu ruang yang kurang daripada RM1000, pelanggan kami sangat berpuas hati dengan rekaan dapur beliau ini. Kami bersyukur kerana dipertemukan dengan pelanggan yang percaya dengan design dan kepakaran kami. Beliau mengakui yang kami banyak membantu beliau menguruskan proses renovasi keseluruhan rumah kerana beliau seorang yang agak sibuk dan terpaksa menguruskan segalanya sendiri.



Berminat untuk ada Kabinet Dapur di dalam rumah anda?


Hubungi Ilusi Hafiezd Design melalui emel untuk mendapatkan khidmat nasihat percuma tentang Hiasan dalaman:
ilusihafiezd@gmail.com

Jangan lupa untuk melihat design portfolio kami:

Follow INSTAGRAM kami:


LIKES 
Facebook Ilusi HafiEzd Design untuk lebih Tips Hiasan dalaman!





2 comments:

  1. sgt cantik.. boleh visit web saya untuk www.prenova.ml

    ReplyDelete
  2. lawanya..idaman kalbu yg putih tu.. :) btw..jika ade nak pasang penapis air atau udara kt rumah/opis ke..bole wsp sy puan sue agen cuckoo kl..sy bantu 011-16930576..sy ade nk bg freegift sgt special sempena mco ni..mehla wsp borak yer...

    ReplyDelete

Oh,anda sangat comel bila anda tinggalkan pesanan!