Tuesday, November 7, 2017

Kursus Rekabentuk Perabot Dalaman



Assalamualaikum. Lama tak update blog. Hari ni nak kongsi aktiviti bulan lepas. Alhamdulillah, pada 2 hingga 4 Oktober 2017, kami berkesempatan memberi talk tentang Rekabentuk Perabot Dalaman untuk pelajar tingkatan 5, Kolej Vokasional Taiping di Wood Industry Skills Development Centre (WISDEC)

Walaupun ini kali ketiga WISDEC panggil bagi talk, tapi ini satu pengalaman baru untuk aku, bagi talk untuk pelajar sekolah. (Sebelum ni untuk lecturer dan cikgu).


Kagum dengan pelajar-pelajar ni, kelas mereka dari tingkatan 1 patutnya ada 30 orang, akhirnya tinggal 5 orang je yang ambil kos Perabot ni. Bila ditanya kenapa mereka masih bertahan, mereka jawab sebab MINAT.

Bila melihat usia mereka yang masih muda ditambah kesungguhan cikgu mereka yang hantar mereka berkursus selama 3 minggu (belajar tentang perabot dalaman, pengenalan kayu, Autocad, etc), kami cuba sedaya upaya bagi mereka semangat, kata-kata positif dan kongsi ilmu supaya mereka tahu kemahiran yang mereka ada sekarang sangat berharga untuk masa depan mereka.




Terima kasih kepada pihak WISDEC yang bagi kami peluang berkongsi ilmu dan pengalaman tentang Interior Design. Di WISDEC ada banyak kursus-kursus menarik untuk golongan belia dan penggiat industri contohnya kursus pembuatan perabot dan kabinet, software Autocad dan 3DS Max, kemasan lantai, etc.

Aku kongsi juga gambar bangunan baru WISDEC. Tak lama lagi bangunan ini akan dijadikan pusat latihan untuk golongan belia belajar buat perabot dan kabinet, software, etc. Tunggu mesin-mesin masuk kat bawah, penuhlah bangunan besar tu. Heh.






1 comment:

Oh,anda sangat comel bila anda tinggalkan pesanan!