Monday, January 25, 2010

Berfikir.Berusaha.Bersyukur.

BERFIKIR...

Ya, cik ezdiani skrg sedang berfikir mcm mn nak cari duit cpt?mmgla harta tu klu dikejar tak ke mana...tapi nak duit cepat supaya dpt berkahwin cpt...(ikut sunnah Rasulullah s.a.w) sbb tak mau buat dosa ni lagi...adeh...tak sukala couple lm2 ni...lagipun aku ngan Hafiz mmg dah serius,saling-memahami...so far,bolehla...mslh kami..tiada ongkos utk kawen...tapi aku taknakla kawen grand2...smpai lps kawen kn *makan maggie* campur telur..(sedap & terliur kejap..hehe)...bagi aku,kawen ckupla ringkas,kawan2 datang...sudah...tak maula kawen smpai pelamin lebih *ceiling height*..huhu...

BERUSAHA...

Berusahakah saya?uiks...saya adalah main *duit kutu* n insya-Allah bln dpn dpt...tp yg tak bestnya dalam kpala otak dah fikir mcm2 nak buat apa dgn duit tu...padahal niat suci murni nak simpan utk kawen...uiks...pastu pk nak byr hutang2 yg berzaman ni...kang mati tak smpat byr...naya je...

patutnya saya berusaha nak siapkan novel saya supaya dpt publish...bilakah itu?skrg ni ada je masa...tp cuma balik kerja sgt2 pnat...tmbh kerja 6hr smgu ni...lagila...so,macam mn?uiks...

BERSYUKUR

yup...of course...syukur alhamdulillah...thnks to Allah sbb bagi saya byk rezeki..saya suka bekerja kat company bru ni...sbb kerja relax...leh bukak internet...takyah balik lmbt mcm tpt lm dulu...bos pun so far ok..erm...cuma saya risau saya ni mcm dah tak reti designla plak...adui...doakan saya kembali mnjadi *kreatif* mcm dlu..huhu...

So,klula idup ni akan berakhir esk,apa akan jadi?

Semua yang saya fikirkan & usahakan sama ada berjaya atau tak,saya tetap bersyukur kpd Allah s.w.t. kerana memberi saya peluang menikmati hidup ini...thnk u Allah...♥♥

No comments:

Post a Comment

Oh,anda sangat comel bila anda tinggalkan pesanan!