Friday, September 17, 2010

Ucapan Raya Yang Dibuat Pada Bulan Syawal

Salam Aidilfitri!

Lambat dah kot nak wish raya. Tapi rasanya sampai hujung-hujung bulan Syawal nanti masih akan ada orang datang menjemput ke Rumah Terbuka. Haha. Mentang-mentang puasa cukup sebulan! =P

Rumah aku macam biasalah, siapa nak datang kena beritahu awal-awal. Kalau aku rajin nak layan, layanlah. Sebab sekarang ni duduk rumah sewa. Nak suruh orang datang pun segan sebab rumah penuh dengan barang-barang. Tunggu kalau ada rumah sendiri baru best nak design lebih-lebih. Ni sarung bantal pun baru beberapa hari lepas beli kat JJ. Sofa dah berapa tahun tak beli sebab pakai yang abah aku beli zaman dia masih *wujud* kat rumah ni. Haha.

Sebenarnya tahun ni tak berapa semangat sangat nak raya. Tak tahulah kenapa. Sampai 2 hari sebelum raya *paksa* diri untuk pasang lagu raya ♪♫♪ kat opis. Maka terpaksalah *amoi* kat opis tadah telinga dengar lagu raya Siti Nurhaliza berkumandang kat PC aku. Haha. (gelak lagi)

Walau bagaimanapun, dah kata *designer* kan, mesti nak design *kad raya* sendiri. Kebetulan recently aku berminat nak *explore* satu teknik design yang mungkin tak *glamer* kat Malaysia ni. Tapi kat oversea/orang puteh dah lama guna teknik ni. Dia macam *art stuff/art deco/art craft* la. Cuma dia dalam bentuk digital. Teknik ni dinamakan *Digital Scrapbooking*. Aku teringat zaman aku sekolah rajin buat kad untuk kawan-kawan aku. Terutama zaman sekolah asrama, dengan adik angkat pun nak jiwang-jiwang bagi kad pakai pembalut coklat yang *bling2* tu. (Atau namanya *chocobi*)

Chochobi yang enak!

Ok.Kembali kepada teknik *Digital Scrapbooking* yang berjaya di *explore*. Kat sini aku boleh bagi contoh-contoh website yang explain more about the thing.

www.shabbyprincess.com kat website ni serius sangat banyak benda boleh di *download* untuk buat sendiri scrapbook yang menarik. Actually benda-benda scrapbooking ni macam satu *persatuan* atau *kelab* yang agak *strict* dia punya rules. Sebab kalau dah download, takleh jual kat orang, hanya untuk kegunaan sendiri. Lepas tu kalau kita nak banyak paper, fonts, embellishments or templates yang free kita kena usaha keras untuk dapat sebab kebanyakannya kena beli.Huhu.

Jadi kerana usaha aku yang sungguh keras ini berjayalah menghasilkan beberapa kad raya khas untuk beberapa *jenis* kawan/jaringan persahabatan/hubungan tahun ni menggunakan teknik *digital scrapbooking*.

*Kad raya untuk IIUM's friends & Roommates*

*Kad raya untuk ex-Stj's students & teachers.

*Kad raya untuk AAD's studiomates, coursemates & lecturer

*Kad raya untuk Girlfriends

*Kad raya untuk Boyfriends

*Kad raya untuk En. Hafizsham ♥

Amacam, menarik tak? Kalau ada apa-apa pertanyaan pasal Scrapbooking ni, korang boleh tanya aku lagi. Aku ada banyak lagi link website yang bagi free. Tapi kadang-kadang aku cuak gak nak bagi. Buatnya dorang marah aku hebah-hebahkan benda free. Dah kata *strict* siap ada *Agreement* sebelum download. Uiks.

Jadi sementara masih sempat, nak minta ampun dan maaf kepada sesiapa yang belum memaafkan aku. Kot2 nama korg tak di*tag* kat kad2 raya aku kat Facebook. Jangan kecik hati. Sebab penat tau nak tag semua orang. Sampai tertinggal-tinggal nama orang. Huhu.

Dikesempatan ini aku gak nak ucapkan takziah to my ex-CBN's classmates & friend, Erni di atas pemergian bondanya, Arwah Sosilawati Lawiya yang meninggal dunia akibat dibunuh kejam baru-baru ini. Semoga rohnya berada di kalangan orang-orang beriman termasuk 3 yang lain. Kepada Erni, aku doakan dia kuat demi adik-adiknya yang lain. She's a very nice friend and aku rasa mak dia pun orangnya begitu. Pembunuh2 tu memang sangat2 kejam. Kerana duit sanggup bunuh orang! Teruk betul! apa-apa pun, biarlah hukuman yang diterima mereka itu setimpal dengan apa yang mereka lakukan. Kalau tak kat dunia, akhirat nanti Allah s.w.t confirm akan balas benda yang *paling setimpal* ke atas mereka. Wallhualam.

So, kalaulah hidup ni berakhir esok, apa akan jadi?

Tak dapatlah berpeluang nak beraya bersama *suami* & anak2 tersayang. Tak tahu, bila impian untuk pakaian hari raya bertema *ungu* dapat tercapai.^_^

*Adakah dapat beraya dengan
*suami* sekacak ini?♥


No comments:

Post a Comment

Oh,anda sangat comel bila anda tinggalkan pesanan!