Sunday, February 21, 2010

my Boyfriend VS my Best-boyfriends


seperti yang smua org tau...saya ada bf bernama hafizsham yang sgt penyabar dgn kerenah saya...sgt2 sabar ok...klu adalah anugerah dlm dunia ni utk bf yg plg sbr ngan gf,mmg dialah orgnya...huhu...

tapi dalam ms yg sama,saya juga mpunyai ramai kawan2 baik lelaki @ best-boyfriends yang saya knl sejak bangku skolah rendah...plg lama...yusbi...last cntct dia ms time besday saya aritu sbb dah lm tak cntct dia..diapun bz nak abiskan study kat uitm tu..hrp2 dia cpt2 grad dan bleh blanja sy nnti..huhu...

saya sbnrnya taktau knp saya leh ada ramai kawan lelaki...sbb dlu nawaitu saya,kawan2 laki ni tak elok rapat sgt...sbb nnti dah kawen msti kn ada batasan dlm pergaulan ngan kawan2 laki..maklumla,dah ada suami...kenala setia n tak curang..huhu...

tapi recently, kawan2 laki saya bkn berkurang..makin bertambah lg adalah...mmg saya takde perasaan sayang mcm ada kat bf saya..tapi ikatan fship tu sgt best sbb dorg ni tak emosi mcm kawan ppuan...(certain gf la yg emosi tak bertempat ni..)...klu kita ada mslh,dorg takkan bg kita mslh dorg plak sbb dorg phm time tu kita ada mslh...so cite lain kali...klu pndpt dorg bg pun lagi bernas berdasarkan fakta yg lagi tepat...dan rasional...huhu

sbb tu kdg2 saya lg suka borak ngan kawan laki bila kpala sy serabut..klu borak ngan kawan2 ppuan ni time happy mmg best...sbb leh gosip2..haha...(nmpak sgt aku ni suka bergosip ye..huwahuwa) so kawan2 laki ni best sbb leh merumuskan certain mslh...tanpa byk herba2 atau perasa2 tiruan yg leh buat kita lemah smgt...

walau bagaimanapun... saya dah ilang rmai kawan2 laki sblm ni...either sbb lost cntct atau yg dah taknak cntct dgn alasan...sudah ada gf...klu sbb ada bini lehla trima..tp klu sbb ada gf dah taknak lyn..tak mesra atau *pura2 ctrl macho* camtu..tak bestla...org klu takut gf tu jeles,knalkanla kat kite kan..apa da..uiks...takpela..msg2 ada sbb and alasan tersendri...huhu...

tapi saya ada sorg best boyfriend yg sgt2 baik..dia bru tunang mgu lps...smlm bru jumpa ngan dia...kami sgt2 *masuk*...dr f4 saya baik ngan dia dan sy sayang sgt dia..s kawan laki yg btul2 baik ngan saya....mmg agak rs serba-salah sbb kuar ngan tunang org smlm..uiks...tapi tula..sblm jadi laki org...baik sy berhubung ngan dia sbb lps ni knla hormat bini dia..uiks...

dlu saya mmg ada mslh ngan dia psl isu gf yg jeles kami berkawan...tapi pd waktu itu...sy meminta pndpt bf saya-hafizsham yg ketika itu masih baru berjinak2 bersahabat dgn saya..(jinak2 merpati gitu..kahkah..apakah?) kemudian ayat hafiz pd waktu itu sgt best...dia kata...klu dah ada gf, buat apa nak ada bestfren ppuan...huhu...mmg ms tu saya bagai ditampar atau tersedar atau terpempanla ngan kata2 dia..uiks...

maka..kerana itu..dia takde best-girlfriend smpai sekarang sbb best-girlfriend dia ialah saya...cik ezdiani yg setia...huhu...mn taknya...hr2 cntct sy yang msg bru 1 sen ni je..huhu...(dia tak kedekut ngan saya..tapi ngan org lain..taktau..sila interview sndri..hihi)

berbalik kpd best-boyfriends yg saya ada...sy ni ssh nak baik ngan kawan sekelas,kawan sekolah...mostly kawan2 yg saya knl ni random...cthnya izzat fitri-xs client saya ms praktikal..last2 jd kamceng sbb klu borak pasal bola & politik,mmg takkan abis!! diapun risau borak lm2 ngan saya sbb nnti dia tdo lmbt coz esk nak g kolej..huhu

lagi...kawan kpd izzat-salleh yg asalnya sy tlg buat 3d dia ms dia study..huhu...last2 mcm2 bnda leh borak gak...sbb saya suka design salleh...suka gak,pemikiran dia psl bnda2 isu semasa yg org2 lain tak peduli..huhu

one more is nik...nik adalah senior kpd bf saya yg sy suka minta pndpt ttg design...nik sgt *grand* & gila2 mcm sy..huhu...statement klakar dr hafiz, dia kata...sy baik ngan nik lebih dr dia n nik yg hanya baik as senior & junior smasa di kolej..huhu...sy menanti nik m'tag gambar laut utk saya...g bercuti...sronok je dia tu..uiks..(buat2 jeles)

namun...walau berpuluh2 atau ber*Sa* saya ada kawan laki...hny satu dlm hati...sbb dialah kawan lelaki terbaik sy...pendengar terbaik saya..peneman saya...org yg selalu ada dgn saya walaupun saya selalu sgt merajuk ngan dia...dialah kawan lelaki terbaik saya...saya menghargai kawan2 lelaki saya termasuk dia...yg ternyata begitu berharga utk saya...

sbb tu...dialah best-boyfriends yang paling saya sayang...^_^

My only ♥Hafizsham♥...my Bestfriend...

4 comments:

  1. new fwenz = silver
    old fwenz = Gold

    keep ur fwenship last forever

    ReplyDelete
  2. thnks bro. U r my Bestfriend forever..^_^

    ReplyDelete
  3. berkawan xsalah tp biar berpada2!! kena jaga hati bf jugak :)

    Meh sini: Khairul Fahmi Beri Keterangan Sebab Putus Tunang!!

    ReplyDelete
  4. @Fadhdeela

    Thanks. Insya-Allah. Sentiasa menjaga hati semua org... ^_^

    ReplyDelete

Oh,anda sangat comel bila anda tinggalkan pesanan!