Monday, December 2, 2019

Bilik Kucing / Cat's Room


Rekaan Bilik Kucing atau Cat's Room ini direka khas untuk pelanggan Ilusi Hafiezd Design di Bandar Seri Putra, Bangi. Bilik kucing ini bakal didiami oleh kucing bernama 'Minah' & Alex.



Perabot dalam bilik kucing ini diperbuat dengan material melamine. Saiz kotak besar lebih kurang 900mm & 600mm panjang dan 450mm tinggi, manakala tapak ruang bermain dan memanjat pula lebih kurang 400mm panjang dan 100mm lebar.




Pada asalnya kami telah mengupah sebuah syarikat kecil bernama Artiflag Pet Furniture tapi sedihnya mereka telah menipu kami. Mereka memberi pelbagai alasan sehingga akhirnya langsung tidak menyiapkan perabot bilik kucing yang kami tempah.

Malah syarikat ini turut menipu ramai lagi orang. Kebanyakan yang ditipu adalah penggemar kucing yang mahu membuat perabot atau rumah kucing. Ada yang ditipu beribu-ribu ringgit malah sehingga 300K. Paling kesian ada perabot yang mereka buat menyebabkan kucing tercedera kerana hasil kerja mereka sangat teruk. Jadi jika anda terbaca entri blog ini, sila hati-hati dengan syarikat ini ya.


Alhamdulillah kami berjaya cover balik kerja pembuatan perabot dalam bilik kucing ini. Walaupun kami rugi hanya duit deposit, tapi kami lega kerana pelanggan kami tak menerima nasib yang buruk seperti orang lain.

Jika ada yang bertanya, kos pembuatan bilik kucing ini bergantung kepada saiz ruang, rekabentuk dan material yang digunakan. Kami sebagai Interior Designer atau Pereka Dalaman hanya dapat bagi harga setelah buat design & drawings dengan kami. Jadi anda perlu upah kami untuk design & drawings sebelum kami menyiapkan rekabentuk bilik kucing anda ok.

Design Bilik Kucing dalam bentuk 3D Visual


Lukisan Bilik Kucing dalam bentuk 2D Detail Drawing


Hubungi Ilusi Hafiezd Design melalui emel untuk mendapatkan khidmat nasihat percuma tentang Hiasan dalaman:

ilusihafiezd@gmail.com

Jangan lupa untuk melihat design portfolio kami:


Follow INSTAGRAM kami:


LIKES 


Facebook Ilusi HafiEzd Design untuk lebih Tips Hiasan dalaman!





#IlusiHafiezdDesign
#InteriorDesigner
#PerekaDalaman
#BilikKucing
#RekaanBilikKucing









3 comments:

  1. Salam.. Berapa harga jika sama spt difoto dlm blog.. Tk

    ReplyDelete
  2. pernah ditipu juga oleh artiflag pet tu

    ReplyDelete
  3. Oh, so berjaya settle & dapat duit balik tak?

    ReplyDelete

Oh,anda sangat comel bila anda tinggalkan pesanan!