Friday, February 21, 2020

Galeri Rekabentuk Dalaman / Interior Design Showroom 1


Kalau ada sesiapa yang follow my journey as an Interior Designer mesti tahu cita-cita kami nak buka showroom dan ofis Interior Design.


Sejak tahun 2017, hari-hari lalu depan deretan shop lot Setia Ecohill Taipan ni akan doa:

"Dapatlah kami buka ofis / showroom di sini."

Ditakdirkan beberapa bulan lepas my ex-boss yang juga my sifu tiba-tiba decide nak buka showroom di Semenyih. Minggu tu juga hari Ahad dia terus sign rental agreement.


Bila kami datang ukur showroom tu memang rasa sebak dan tak percaya juga. Kami aim shop lot tengah dan tingkat 3 (sewa murah sikit). Boss sewa corner lot, tingkat 1 dan ada lift pula tu!




Boss cakap, inilah 'peluang' dia bagi kat kami. Kami collaborate buka showroom dan ofis tu, tapi at the same time kena bagi bisnes kepada dia juga. Senang nak bawa client tengok design, workmanship & accessories daripada company boss yang kami guna selama ni.


Lokasi showroom ni sangat strategik bila ada kedai Setia / RM2 di bawah, Mr DIY di sebelah dan terbaru Family Mart di hujung block. InsyaAllah tahun depan akan ada shopping mall di belakang showroom (Setia Ecohill Walk), siap ada pawagam MBO lagi tau.

Paling best, showroom ni berada di sebelah kawasan perumahan kami. Hanya 5 minit perjalanan dari rumah, tak perlu hadap tol dan jam. Terus sampai ofis. 😁



Alhamdulillah showroom ni sekarang dah siap hampir 70%. Tapi kali ni kami share pemasangan pasang vinyl flooring dulu. Kos lantai ni kami bayar sebab serba salah bos tanggung cost rental, cabinet, aircond, etc. Nangis juga keluar duit ribu-ribu. Nasib ada supplier bagi murah sikit berbanding harga pasaran. Haha.



Doakan dipermudahkan semua ya. Jemput datang kalau nak buat ID, kalau nak buat kabinet pun boleh cuma bukan under kamilah. Huhu.

Lokasi showroom: 16-2, Jalan Ecohill 1/5A, Setia Ecohill, 43500 Semenyih, Selangor

2 comments:

  1. Assalamualaikum kak. Saya ni ada bercadang nak buat freelance melukis pelan rumah & interior design. Saya pun ada lah create page di fb maklumlah nak hide daripada bos kan bila kita buat kerja luar ni hehe. Saya nak tanya kalau macam nak buat freelance tu kita kena daftar juga ke dengan SSM? Terima kasih ya kak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waa'laikumsalam. Daftar je dik sebagai permulaan nak mulakan bisnes. Letak no syarikat dalam quotation / invois supaya client lebih confident dengan kita. All the best!

      Delete

Oh,anda sangat comel bila anda tinggalkan pesanan!